Above, the signs of the Zodiac, Capricorn and Aquarius and in the centre, the symbol of Providence. All the signs of the Zodiac described in the calendar indicate the limits within which God dominates the work and the day of man through the movement of the stars. The more important festivities and the work to be done are portrayed around the border for each month.

Below is a tournament with the standards of the Flanders and Hapsburgs families that are clearly a testimony to the long fight for freedom in Holland.

In alto, i segni del mese, il Capricorno e l’Acquario e al centro, il simbolo della Provvidenza. Tutti i segni zodiacali descritti nel calendario indicano i termini entro cui Iddio domina, attraverso i moti degli astri , le opere e i giorni dell’umanità. Nelle cornici, come vedremo in ciascun mese, sono raffigurate le feste più importanti e i lavori da svolgere.

In basso è raffigurato un torneo, dove le bandiere di Fiandra e d’Asburgo sono una chiara testimonianza della lunga lotta per la libertà dei Paesi Bassi.